سرتيپ
خلبان اصغر صالح در خاطره ای از مرحوم
خاکنگار مقدم می گوید: در آخرین روزهای حضور در آمریکا ، استاد ایشان جلوی تعدادی از دانشجویان دیگر به خاکنگار گفته بود: اگر روزی بین ایران و آمریکا جنگی بشه و من بدونم که رودرروی تو قرار گرفته ام بطور حتم کاری میکنم که با تو درگیر نشم...در اواخر تابستان سال ۱۹۸۷ که درگیریهای بین ایران و آمریکا در شاخاب پارس {خلیج پارس} خیلی حاد شده بود ، در درگیری که بین دو فروند اف-۱۴ نیروی دریایی آمریکا و یک فروند اف-۴ نیروی هوایی ایران به خلبانی داریوش خاکنگار مقدم اتفاق افتاد ، دو تامکت آمریکایی تمام تلاش خود را برای سرنگونی فانتوم ایرانی بکار بستند , دو فروند AIM-7 هم به سمت وی شلیک کردند ولی مهارت بالای خاکنگار باعث انحراف هردو موشک شد و نهایتا خاکنگار صحیح و سالم روی زمین فرود آمد. خاکنگار بعد از نشستن روی زمین روی موج گارد که قابل شنیدن توسط تمامی شناورها و هواپیماهای آمریکایی بود گفت:Khaknegar is safe on the groundچند ماه بعد در April 1988 بار دیگر تلاش ناو آمریکایی برای سرنگونی داریوش خاکنگار با شلیک دو تیر موشک استاندارد بی نتیجه بود و خاکنگار توانست علیرغم آسیب دیدگی سکان عمودی و افقی هواپیمای خود ، به سلامت در باند فرودکاه بندرعباس به زمین بنشیند و برای اینکه به آمریکایی ها یادآوری کند که من خاکنگار هستم دوباره روی موج گارد گفت:!Be advise! Khaknegar is safe on the groundتلاش آمریکایی ها برای شکست دادن داریوش بی نتیجه ماند ولی هنگامی که همسر ایشان در بیمارستان دی بستری بود ، داریوش خاکنگار در حالی که دسته گلی در دست داشت و برای ملاقات همسرش در حال عبور از عرض خیابان بود با ماشین جوانی که دیوانه وار با سرعت بالا در حال حرکت بود برخورد کرد و چه حکایت از فراقت که نداشتم ولیکن...
ما را در سایت چه حکایت از فراقت که نداشتم ولیکن دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 150 تاريخ: چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 20:40